perjantai 23. syyskuuta 2016

Tukkajuttuja.

Pitkästä aikaa juttua hiustenmuotoilutuotteista. Postauksen tekemisessä oli ihan megalomaaninen kynnys, koska oon ihan oikeasti maailman surkein laittamaan hiuksia. Asiaa ei mitenkään auta se, että mun hiuslaatu on tosi vaikea. Hiuslaadustani on huomautelleet myös monet parturi-kampaajat. "Voi että sulla on itsepäiset hiukset", "Kylläpä sun hiukset on kuin rautalankaa". Juu tiedetään. :D



Harvassa ovat ne kerrat, kun oon kattonut peilistä ja todennut "Hei! Mun hiukset on tosi hyvin".
Aina törröttää jossakin kohtaa joku itsepäinen soiro ^_^.  Tässä postauksessa esittelen muutaman Sebastian Professionalin tuotteen. Koin tuotteiden parissa mukavia tykästymisiä, mutta mukaan mahtui myös yksi kömmähdystuote, joka ei toiminut mun hiuksissa yhtään.


Sebastian Professional Resintek Muotoiluneste 75ml


Resintek on pihkaa sisältävä muotoiluneste. Pihkaa hiuksissa? Heh, mulla tuli heti mieleen muistoja lapsuuden majanrakennuksista metsässä. Hiukset oli pari kertaa ihan pihkassa ja äippä leikkeli pihkatakut irti :D No Resintekin kanssa ei sellaista tarvitse pelätä. Resintek lupaa antaa hiuksien rakenteelle uskomatonta muuntautumiskykyä. Allekirjoitan tuon lupauksen samantien. Tuote on nestemäistä, mutta ei siis mitään nestettä. Koostumuksen paksuutta voisi vaikkapa kuvailla siirappimaiseksi. Tosi hyvä happaman raikas tuoksu. Tällä tosiaan sai kivaa rakennetta hiuksiin ja myös semisti pitoa. Tämä toimi hyvin mun hiuksissa. Kampausta voi myös muuttaa lennosta, sillä tämä ei tee mitään koppuratukkaa. Hiuksiin jää tietenkin tuotetuntua, mutta ei onneksi likaisella tai tahmaisella tavalla. Esim. eleveniltä tätä saa hintaan 21,30€.

Resintekillä sai rakennetta ja koppuratukalta vältyttiin ^_^

Tällaista se mun hiusten muotoilu on :D


 Sebastian Professional Eruptek Muotoiluvoide 75ml


Eruptek muotoiluvoide on ensimmäinen muotoiluvoide josta tykkään. Aiemmat kokeilemani ovat tehneet hiuksista ällöttävän likaisen ja lähmäisen tuntuiset. Eruptek ei sitä tee. Vulkaanista tuhkaa sisältävän muotoiluvoiteen tuoksu on savimainen, mausteisella twistillä. Tuoksu on aika jännä, joka vetoaa muhun. Tykkäsin myös tämän tuotteen ominaisuuksista. Antaa hyvin pitoa ja tällä sai jämäkkyyttää jopa mun "mulla on oma tahto" - hiuksille. Tällä hetkellä mun hiukset on pidemmät kuin ehkä koskaan ennen, ja ne menee helposti lättänästi päätä myöden. Eruptek ei lätsäyttänyt niitä vaan piti ne tuuheassa muodossa. Ihan mega-iso peukku ei-lähmäävästä lopputuloksesta. Myös tätä saa eleveniltä hintaan 29,70€. Sebastianin tuotteita löytyy myös esim. Sokokselta.

Eruptek muotoiluvoiteella saa ilmavan lopputuloksen.


Sebastian Professional Craft Clay Muotoilusavi 52ml



Craft Clay muotoilusavi on jämäkkää ja koostumukseltaan vahamaista. Tuoksu on tosi mieto, ehkä vähän muovailuvahamainen, mutta ei siis mitenkään paha. Muotoilusavi lupaa mattaa lopputulosta ja vahvaa pitoa. Tämä oli valitettavasti hieman pettymys. Useammastakin kokeilusta huolimatta, tämä ei toiminut mun hiuksissa sitten yhtään. Mitään pitoa en tällä saanut hiuksiini. Lopputulos oli inhottavan tahmainen ja tosi likaisen tuntuiset hiukset. Vaikka tämä ei toimi omalla kuontalollani, en tuomitse tätä ihan surkeaksi tuotteeksi. Toimii ehkä paremmin lyhyissä hiuksissa. Tämä jää jemmaan ja kokeilen tätä sitten jonain päivänä uudelleen, kun mulla on lyhyempi hiusmalli. Craft Clayn hinta vaihtelee melkoisesti, ollen kalleimmillaan melkein 40€. Cocopandalta bongasin tämän hintaan 18,55€.


Olenkin pitkään jo haaveillut napsaisevani ponnaritukan poikki. Tekisi kovasti mieli palata sellaiseen lyhyeen pystytukkamalliin. Muutos on vielä vakavalla harkinta asteella. Olisi sääli jos alkaisi heti kaduttaa, sillä ponnaritukan kasvattamisessa meni turhauttavan kauan aikaa :D


Tuotteet Pr-näytteitä.


Oletteko löytäneet Sebastian Professionalilta hyviä tuotteita?

2 kommenttia:

  1. Sebastianin tuotteita oon nähnyt useinkin, mutta harvemmin käyttänyt. Potion 9 oli yksi kokeilemistani, mutta tuotteen hurjasta hehkutuksesta huolimatta mun hiukset se vaan lässäytti ja jätti hiuksiin huonosti poispeseytyvän tahman. Joku muotoiluvoidekin taisi olla kerran ja geeli, mutta ei ne ainakaan silloin olleet mulle sopivia. Ovat voineet kehittyäkin, mutta kun maailma on niin täynnä kaikkea mielenkiintoista niin ei sitä tuu palattua merkkiin, jonka kanssa on ollut ongelmia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Potion 9 ei ole mulle tuttu, mutta nopea googlaus kertoi, että tuskin olisi mun juttu. En yhtään tykkää hiuksiin jätettävistä hoitotuotteista. Mun hiuslaatu on muutenkin herkästi rasvoittuva, niin ei se kaipaa mitään tuollaisia. Melkein kaikki jätettävät tekee mun hiuksista lähmäletin ihan ennätysajassa :D

      Poista

Kommentoi, kysy, utele :)