lauantai 19. marraskuuta 2016

Miesletti

Jokin aika sitten tyrmäsin miesten lettikampaukset epäsuositut mielipiteet- postauksessa. Olin silloin sitä mieltä, että palmikot ja letit olisi enemmän naisten juttu. Eilinen päivä meni nyt silti ranskalainen letti päässä. Ja nyt mun on pakko pyörtää mun aiempia puheita, koska mä tykkäsin tästä lettikampauksesta :D Mun mielestä se ei ollut ollenkaan hullumman näköinen.

Hiusten letitys ei ollut tarkan harkinnan lopputulos vaan täysin spontaani päähänpistos. Satuin juttelemaan  miesten hiustrendeistä ystäväni Päivin kanssa. Päivi kun sattuu vielä olemaan kampaaja, niin käytin tilaisuuden hyväksi. Häneltä varmasti letitys onnistuu. "Teetkö mulle letin?". Ja letti tehtiin :) Kunnolliset kuvat letistä otin vasta tänään. Eli letti on jo nukutun yön jälkeen vähän pörrööntynyt, mutta onneksi vielä kuvauskelpoinen.





Letitys oli kivulias kokemus. Kampaajaa ei käy syyttäminen tässä tapauksessa. Mulla oli jo osittain hiuspuuterilla tehty kampaus päässä, ja kaikki hiuspuuteria käyttävät tietää kyllä miten se hiuksissa käyttäytyy. Harja ei mene hiusten läpi sitten millään. Tai kyllä se menee väkivalloin :D Hiustenharjaushetkellä musta tuntui, että mulla ei ole enää ollenkaan hiuksia päässä kun letitysoperaatio on tehty.




Operaatio letti oli sitten kuitenkin kaiken kärsimyksen arvoinen, tykkäsin kovasti lopputuloksesta. Ja moni muukin näytti vihreää valoa lettipäiselle Jusulle ^_^ Miesten lettikampauksethan ovat olleet jo tovin the juttu maailmalla. Suomessa ei tietenkään vielä, koska kuten tiedetään, täällä kaikki tapahtuu jälkijunassa. Antti Tuiskulla olen jo letin bongannut. Siniset hiukset ja lettikampaus. Supertrendikästä. Jollain toisellakin suomalaisella miesjulkkiksella olen letin bongannut, mutta en saa millään päähäni kuka se julkkis olikaan. Hyvin minimaalinen vielä tuo letti-ilmiö täällä Suomessa. Ehkä ensi kesänä katukuvassa vilisee letitetyt miehet? We shall see.

En varmaankaan jatkossa silti ole lettipäinen. Olisin kovin mielelläni aina silloin tällöin, mutta en osaa itse tehdä ranskalaista lettiä. Olen pari kertaa kokeillut räpeltää itse jonkinlaista lettiä hiuksiini, mutta tulos on ollut säälittävä ja nolo ^_^



Mitä mieltä miesten lettikampauksista? Toimii vai ei toimi?


7 kommenttia:

  1. Makeet hiukset on makeet ihan riipumatta siitä kenen päässä ne on. Sukupuolijaottelu milloin minkäkin asian vuoksi on aika mennyttä maailmaa. Ja sun letti on hieno!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pitäisi varmaan palkata henkilökohtainen letittäjä. Itse kun ei osaa :D

      Poista
  2. Tosi hyvä toi on :)

    Osaat sää! Tai ainakin opit :D Vuosikausia osasin tehdä itselleni (muille ees oo kokeillut) letin vain niin, että itse letti on päälipuolella, eli nurinkurin :D Ja mää harjottelin ja harjottelin... Sitten ykskaks se onnistui, jokin pään ja sormien välillä klikkas! Käännänkin kolmesta osiosta reunimmaiset osiot alakautta ylös ja tadaa, sain aikaiseksi sen mitä olin harjoitellut! Jihaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ^_^

      Osaan kyllä letittää joten kuten toiselle ihmiselle, mutta oma pää tuottaa vaikeuksia :D Varsinkin kun peilin kautta yrittää letittää taakse hiuksia niin menee koko ajan ihan sormet solmuun :D Varmasti oppisin jos harjoittelisin. Mulla on vaan niin huonot hermot ^_^

      Poista
    2. Huonot on hermot täälläkin :D

      Ja heiiii, älä katso peiliin! Jos erehdyn vilkaseenkin peiliin kesken letityksen, niin homma on menetetty :D

      Poista
  3. Minäkin haluan... kukahan parturi/kampaamo tekis tänä päivänä - näin monen vuoden jälkeen kun tämäkin keskustelu on viimeeksi ollut aktiivinen :D

    VastaaPoista

Kommentoi, kysy, utele :)